Ahad, 25 April 2010

permainan tradisional


~hiiiiiaaaaaaaggrrhhhh!!! tuk sem ni lak, aku rase dah 2 kejohanan batch aku kne anjur, KOT n yg bakal menyusul ni lak, Kejohanan Permainan Tradisional, so untuk kali ni, kami sekelas kne r anjur permainan CEPER dan juga BALING SELIPAR. ~hehehe ble kmi anjur bnd2 ni, teringat lak zaman2 jurassic dlu. zaman botol air sangkut leher. permainan leh ktekan rutin harian r kot. abis tadika or sekolah je, set time n set tempat, main bnd ni.~ ~~


ok , tuk game baling selipar ni, aku nk crite sket. hehe. ha, nak main baling selipar ni, kne de dua team, satu team serang, satu g bertahan. team yg serang kne berusaha kaw2 r nk jatuhkan susunan selipar tu, yg team tahan ni lak, kne r ready, mane r tau klu sliper yg bdk penyerang ni bling leh runtuhkan susuanan tu. klu runtuh, team bertahan ni kne r susun blik... ha... simple je. then tukar r team tu, yg serang jd tahan, yang tahan jd serang.~ BEST!! AKU BG ***** 5 BINTANG!~ tp kne ingat!! jgn main pakai kasut boot ke, kasut terompah ke, keras wo! kne pale mau koma kt spital 2 3 minggu, silap2 leh ilang ingatan. de kes yg terbaru, diorg amek dadah. nk main baling seliper pown pakai dadah ker?? herrmm sebelum aku melalut, aku criter game kedua lak.



~game kedua ni owng sini (kelantan) pggil ceper. tp tempat aku lak (selangor) panggil tutup botol. main die pon senang je, leh main ramai2 gk. tp di bkn tem, lebih kepada individu. nak main team pn xsalah, sbb permainan ni lom daftar kt komanwel g. so lantak r kowg nk main cmne pon. nk main sowg pon leh, tp klu main sowg2 maknenye kowg ni xde kwn r... p\ok, blik criter game td... ha... mata kowg dikumpul melalui cara kowng timang ceper tu, 1 ceper same ngn 2 markah. ha... nk wat game ni lg mencabar, pemain dikehendaki tuk mencentik ceper mengenai sasaran die, iaitu ceper yang lain mengikut arahan pihak lawan.~

ok kot stakat ni... abis game nanti aku tunjukkan gambo.

JEMPUT R DATANG KEJOHANAN PERMAINAN TRADISIONAL PERINGKAT INSTITUT PENDIDIKAN GURU KAMPUS KOTA BHARU........

27.04.2010 ~ SELASA

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates