Selasa, 6 April 2010

Namun Ku Punya Hati....



Senyumku tak seghairah
Gerak gaya tidak selincah
Mataku tak seayu
Kicau burung pun tak semerdu

Namun ku punya hati
Juga gayaku perasaan
Hidupku yang begini
Kadar waktu diizin Tuhan

Tidak ku minta
Lahir ke dunia
Tidak kuduga
Cacat begini

Bukan kuminta
Kasih dan sayang
Bukan ku rayu bantu simpati

Maafkan wahai teman
Kumenumpang di sudut dunia
Mencari ketenangan
Sampai masa ku pergi jua...


mesti ramai yg pernah dengar lagu ni kan..
ermm aku sgt sensitif ble
dgr lagu ni.. bkn pe, sbb aku ni seorg guru pelatih kepada ahli syurga ni... aka pendidikan khas.. bg aku, ble aku mengajar diorg, bergaul dgn diorg ni... buatkan diri aku insaf... air mata aku sng je rsenye nk gugur ble tgk ketabahn diorg jalani idup, kesungguhan mereka mase mereka blajar, kepayahan mereka untuk menulis walau satu huruf A sje yg mane bgtu senang buat kita... masalah mental retarded, down syndrome, hyperactive, hypoactive, autisme, cerebral palsy, byk lagi jenis kelainan upaya yang mereka alami berbanding kanak-kanak normal lain.. mereka juga seperti kita, mempunyai hati dan perasaan.. pesanan buat anak2 murid cikgu, aiman, azan, amin, azrin, amirul, hamizan, irfan, faqih, adib, aiman, aiman kaisan, zama, dan ramai lagi anak murid cikgu, cikgu doakan awak semua berjaya... berjaya dalam hidup, berjaya menjadi seorang insan yang berguna buat masyarakat... itu merupakan hadiah paling bernilai dalam hidup seorang yang bergelar guru seperti cikgu... cikgu sayang kamu semua ... ya Allah... sesungguhnya kau maha adil dan bijak sana...




2 ulasan:

weda berkata...

salute lah ngn guys yg ajar PK. kne sbr byk kot. ntah2 bek ag aja bdk tak brape sihat dr bdk sihat kt skola biase. skt jiwe je sbb nakal sgt.

kY rULe berkata...

thanx.. herm arap2 tuhan bg kekuatn tuk smua ni. hehehe
sronok giler ngaja diorg!

Catat Ulasan

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates